Uwaga! Od kwietnia 2018 nastąpiła zmiana rachunku bankowego. Prosimy o wpisywanie danych do przelewu zgodnych z wystawioną fakturą. Dziękujemy.
Szanowny Kliencie,
1. Przypominamy o obowiązku wpisywania rzeczywistych wymiarów i wagi nadawanych przesyłek, oraz o nadawanie poprzez system jedynie paczek standardowych. System e-paczka.pl podaje cenę za przesyłkę po przeliczeniu jej gabarytów. Paczki są mierzone i ważone w sortowni przez przewoźnika, w razie wykrycia niezgodności wymiarów rzeczywistych z podanymi w zamówieniu, zostaną Państwo obciążeni dodatkową opłatą wynikającą z tej różnicy.
2. Podczas zamawiania kuriera InPost po odbiór paczki, przypominamy o obowiązku wydruku listu przewozowego wygenerowanego przez e-paczka.pl
§
1. Postanowienia ogólne
1.1. Niniejszy Regulamin określa
warunki i zasady świadczenia usług operatorski w pośrednictwie
Przewozu Przesyłek oraz Usług pocztowych w obrocie krajowym i
międzynarodowym przez firmę, pod nazwą Kaktand sp. z o.o., ul.
Marszałkowska 55/73 lok. 39, zwaną dalej Operatorem.
1.2.
Zakres działalności Kaktand sp. z o.o. obejmuje obszar całej
Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej.
1.3. Kaktand sp. z
o.o. Świadczy usługi na rzecz osób fizycznych, prawnych, jak i
jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej.
§
2. Definicje pojęć
2.1. Operator - Kaktand sp. z o.o. z siedzibą
w Warszawie 00-676, ul. Marszałkowska 55/73 lok. 39.
2.2.
Cennik - dokument, który określa wagę i gabaryty Przesyłek wraz z
podziałem na kategorie cenowe usług Świadczonych przez Operatora
oraz określający terminy, w jakich te usługi mogą zostać
zrealizowane.
2.3. List przewozowy - dokument stanowiący dowód
zawarcia umowy, którym może być także przekaz elektroniczny,
wydruk komputerowy lub inny dokument zawierający dane.
2.4.
Dni robocze - dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni
ustawowo wolnych od pracy.
2.5. Nadawca - nadawca rzeczywisty,
którym jest osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie
posiadająca osobowości prawnej, która zleca wykonanie usługi
Przesyłki przez Kuriera do Odbiorcy za pośrednictwem Operatora.
Dane nadawcy - rzeczywistego - wpisywane są w pole uwagi lub
referencja lub inne.
2.6. Odbiorca lub Adresat - osoba
fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca
osobowości prawnej, która jest wymienionym przez Nadawcę odbiorcą
Przesyłki.
2.7. Kurier - Zewnętrzna firma świadcząca Usługi
kurierskie oraz Osoba dokonująca Usługi kurierskiej w imieniu tej
firmy działająca na podstawie zawartej z nią umowy.
2.8.
Paleta - rzecz lub rzeczy o wadze powyżej 30,00 kg skonsolidowane na
sztywnej konstrukcji służącej do transportu większej ilości
rzeczy przyjętych do przewozu;
2.9. Płatnik - podmiot
dokonujący zapłaty, na rzecz Operatora, za zlecenie wykonania za
pośrednictwem Operatora usługi, Przewozu Przesyłek, Usługi
Pocztowej oraz innej dodatkowej usługi przez Kuriera.
2.10.
Przesyłka - rzeczy przyjęte do przewozu i doręczenia na podstawie
Listu Przewozowego, Oświadczenia oraz za pomocą przesłanego
zlecenia na e-mail lub przez stronę internetową lub innego
dokumentu przewozowego.
2.11. Paczka - rzecz lub rzeczy
umieszczone w pojedynczym opakowaniu.
2.12. Przesyłka
kopertowa (dalej „koperta”) - rzecz lub rzeczy umieszczone w
papierowej bąbelkowej kopercie lub kartonowej kopercie ważące
łącznie z opakowaniem do 1kg.
2.13. Przesyłka za pobraniem -
usługa polegająca na doręczeniu Przesyłki pobraniu od Adresata
lub Odbiorcy określonej na Liście przewozowym kwoty pieniężnej i
przekazanie jej, w terminie do 11 dni roboczych - licząc od
następnego dnia roboczego po doręczeniu Przesyłki - na określony
adres lub wskazane konto bankowe Nadawcy Przesyłki. Za dzień
przekazania pobrania określa się dzień złożenia polecenia
przelewu lub przekazu pocztowego.
2.14. Przewóz Przesyłek –
świadczone za pośrednictwem Operatora usługi Kuriera nie mające
charakteru powszechnego, polegające na zarobkowym, przyspieszonym
przewozie i doręczaniu Przesyłek w przewidywanym lub gwarantowanym
terminie na podstawie i zgodnie z przepisami Ustawy z 15.11.1984 r.
Prawo przewozowe (tekst jednolity Dz.U. z 2000 r. Nr 50, poz.601, z
późn. zm.) niestanowiące Usługi pocztowej.
2.15. Regulamin
- niniejszy regulamin.
2.16. Usługa pocztowa - usługa
wykonywana zarobkowo w obrocie krajowym polegająca na przyjmowaniu,
przewozie i doręczaniu Przesyłek na podstawie i zgodnie z
przepisami Ustawy z 12.06.2003 r. Prawo pocztowe (tekst jednolity Dz.
U. z 2008 r. Nr 189, poz.1159, z późn. zm.)
2.17.
Zleceniodawca - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, która zleca Operatorowi
zlecenie wykonania usługi przewozowej lub pocztowej przez Kuriera.
§ 3. Zakres obowiązywania
Wypełnienie przez
Nadawcę Listu Przewozowego lub bezpośrednie przedstawienie Zlecenia
pisemnego lub ustnego, bądź przesłanie zlecenia na e-mail lub
przez stronę internetową jest dowodem zapoznania się i akceptacji
treści niniejszego Regulaminu oraz Cennika. Jednocześnie w tym
momencie wszystkie postanowienia niniejszego Regulaminu oraz Cennika
stają się wiążące dla obu stron chyba, że postanowienia
odrębnej umowy zawartej pomiędzy stronami stanowią inaczej.
§
4. Wykluczenia z przewozu
4.1. Z usług Operatora i Kuriera,
dotyczących pośrednictwa w zleceniach przewozu i/lub usług
dotyczących przewozu wyklucza się następujące rzeczy:
-
których przewóz jest zabroniony na podstawie odrębnych przepisów
prawa,
- które z powodu swoich rozmiarów, masy lub innych
właściwości albo ze względu na urządzenia Operatora i Kuriera
nie nadają się do przewozu środkami transportowymi,
-
niebezpieczne w rozumieniu odrębnych przepisów prawa, w tym w
szczególności materiały łatwopalne, wybuchowe, radioaktywne,
substancje żrące lub cuchnące, broń i amunicję.
-
zawierające: gotówkę, papiery wartościowe, inne dokumenty o
charakterze płatniczym; dokumenty osobiste (dowód osobisty,
paszport, prawo jazdy itp.) przedmioty wartościowe (wyroby
jubilerskie, srebro, złoto, kamienie szlachetne, dzieła sztuki,
antyki, numizmatyki dużej wartości itp.); broń palną i amunicję,
materiały łatwopalne, wybuchowe, radioaktywne i substancje żrące;
futra i skóry zwierząt; artykuły szybko psujące się, wymagające
specjalnych warunków przewozu; towary i substancje chemicznie i
biologicznie aktywne; rozpuszczalniki, farby, kleje, łatwopalne
żywice, butle sprężonego powietrza oraz inne przedmioty
zawierające gazy; żywe zwierzęta, zwłoki lub szczątki ludzkie i
zwierzęce; narkotyki, leki i środki psychotropowe; alkohol i wyroby
alkoholowe bez polskich znaków akcyzowych; tytoń i wyroby tytoniowe
bez polskich znaków akcyzowych; leki wymagające specjalnych
warunków przewozu; materiały pornograficzne; inne towary, które
swoimi właściwościami mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia osób
mających z nimi styczność, bądź mogące uszkodzić lub zniszczyć
inne przesyłki; inne towary, które ze względu na obowiązujące
przepisy ustawy Prawo pocztowe, są zabronione lub też ustawa
przewiduje wyłączność świadczenia określonych usług przez
operatora
4.2. Ponadto Operator i Kurier nie przyjmuje do
Przewozu Przesyłek:
- zawierających narkotyki, leki, środki
psychotropowe, z wyjątkiem przedmiotów wysyłanych w celach
naukowych lub medycznych przez ustawowo do tego upoważnione
instytucje,
- zawierających rośliny i zwierzęta,
-
zawierających zwłoki i szczątki zwłok ludzkich,
- mających
na opakowaniu lub widocznej części zawartości napisy lub rysunki
naruszające dobra chronione przez prawo,
- z dziełami sztuki,
antykami, kamieniami i metalami szlachetnymi w jakiejkolwiek postaci
bądź formie, walutami, zbywalnymi papierami wartościowymi,
certyfikatami, znakami legitymacyjnymi,
- zawierających rzeczy
łatwo psujące się, alkohol,
- wszelkich Przesyłek, które
swoimi specyficznymi właściwościami mogą stanowić zagrożenie
dla zdrowia i życia osób mających z nimi styczność bądź mogące
uszkodzić lub zniszczyć inne Przesyłki.
4.3. W przypadku
stwierdzenia przez Kuriera, że Nadawca naruszył powyższe
postanowienia to zapłaci on karę umowną w wysokości
dziesięciokrotnej kwoty należnej Operatorowi z tytułu wykonania
usługi pośrednictwa w usługach dotyczących przewozu i/lub usług
dotyczących przewozu. Zapłata kary, o której mowa powyżej nie
pozbawia Operatora prawa dochodzenia odszkodowania przewyższającego
jej wysokość na zasadach ogólnych. Postanowienia niniejszego
punktu nie stosuje się do usług świadczonych na rzecz konsumentów.
4.4. Operator i Kurier może odmówić wykonania usługi, w
szczególności w następujących przypadkach:
- niemożności
jej wykonania z uwagi na określony czas lub miejsce dostarczenia
Przesyłki,
- niewłaściwego zabezpieczenia Przesyłki przez
Nadawcę,
- gdy istnieje uzasadnione podejrzenie, iż
deklaracja zawartości i/lub wagi Przesyłki nie zgadza się ze
stanem faktycznym,
- gdy wartość Przesyłki przekracza kwotę
100.000,00 zł.
§ 5. Warunki świadczenia usług
5.1.
Przesyłka po telefonicznym i/lub e-mailowym i/lub internetowym
zgłoszeniu przez Nadawcę lub Zleceniodawcę jest odbierana spod
wskazanego adresu w danej lokalizacji, bądź może zostać nadana w
Biurze Obsługi Klienta w godzinach otwarcia.
5.2. Operator
zleca wykonanie usługi, a Kurier przesyła Przesyłki w
przewidywanym terminie doręczenia lub gwarantowanym terminie
doręczenia określonym w aktualnym Cenniku, o ile strony w formie
pisemnej nie postanowią inaczej. Nadawca może wydać inną
dyspozycję co do terminu doręczenia Przesyłki, który może być
krótszy niż terminy gwarantowane przez Operatora i/lub Kuriera,
jeżeli Operator i/lub Kurier wyrazi na to zgodę potwierdzoną na
Liście przewozowym.
5.3. Standardem jest dostarczanie
Przesyłki do rąk własnych Odbiorcy. W przypadku gdy Odbiorcą jest
osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości
prawnej Przesyłkę pozostawia się za pokwitowaniem w kancelarii,
recepcji lub też w miejscu pełniącym podobną funkcję.
5.4.
W przypadku gdy Odbiorca odmówi przyjęcia Przesyłki jest ona
zwracana Nadawcy. W przypadku gdy Nadawca także odmówi przyjęcia
takiej Przesyłki, Przesyłkę przechowuje Kurier lub Operator na
zasadach opisanych w pkt 5.5.
5.5. Kurier lub Operator
przechowuje Przesyłkę, o której mowa w pkt 5.4. przez okres 30 dni
od terminu odbioru Przesyłki. Jeśli w tym terminie Nadawca nie
wskaże wykonalnych wskazówek do usunięcia przeszkody w przewozie,
Kurier lub Operator na zasadach określonych w przepisach prawa
dokona likwidacji takiej Przesyłki.
5.6. Nadawcę
odmawiającego przyjęcia Przesyłki uważa się za poinformowanego o
zamierzonej likwidacji Przesyłki. Koszty przewozu (w obie strony)
oraz przechowania ponosi w całości Nadawca.
5.7. W przypadku
wykonywania usługi pośrednictwa w przewozie przesyłek lub usługi
Przewozu Przesyłek, Usługi pocztowej lub usługi dodatkowej na
zlecenie Zleceniodawcy i na jego koszt, w razie odmowy uiszczenia
należności na rzecz Operatora przez Zleceniodawcę, do jej zapłaty
zobowiązany jest Nadawca.
5.8. W przypadku nieobecności
Odbiorcy, przedstawiciel Kuriera pozostawia awizo ze wskazaniem gdzie
i kiedy Odbiorca może osobiście (lub przez upoważnionego
przedstawiciela) odebrać Przesyłkę lub uzgodnić kolejną dostawę
Przesyłki pod swój adres. Termin do odbioru Przesyłki przez
Odbiorcę wynosi 4 dni robocze liczone od dnia następnego po dniu
pozostawienia awiza. Po upływie terminu odbioru, o ile nie miał
miejsca żaden z wniosków Odbiorcy lub Nadawcy, o których mowa w
pkt 5.9., Przesyłka zwracana jest Nadawcy na jego koszt.
5.9.
Na pisemny wniosek Odbiorcy lub Nadawcy, Kurier lub Operator może
dodatkowo, odpłatnie świadczyć usługę przekierowania Przesyłki
pod wskazany przez Odbiorcę lub Nadawcę adres. Dokonanie opisanych
powyżej rozporządzeń jest możliwe po przedstawieniu przez Nadawcę
lub Odbiorcę otrzymanego egzemplarza Listu przewozowego. Opłatę za
przekierowanie Przesyłki ponosi odpowiednio Odbiorca lub Nadawca
zgodnie z obowiązującym Cennikiem. Usługa przekierowania nie
dotyczy Przesyłek za pobraniem.
5.10. Za odmowę przyjęcia
Przesyłki uważana jest odmowa zapłaty za całość bądź część
wykonanej usługi Przewozu Przesyłek lub Usługi pocztowej, a także
odmowa uiszczenia należności za dokonanie przez Operatora lub
Kuriera dodatkowych czynności opisanych w pkt 5.9.
§ 6.
Opakowanie Przesyłki
6.1. Nadawca jest obowiązany oddać
Operatorowi Przesyłkę w stanie umożliwiającym jej prawidłowy
przewóz i wydanie bez ubytku lub uszkodzenia.
6.2. Rzeczy,
które ze względu na ich właściwości wymagają opakowania,
Nadawca jest obowiązany oddać Operatorowi w opakowaniu, które w
szczególności powinno być:
- zamknięte i zabezpieczone
skutecznym środkiem takim jak taśma samoprzylepna, plomby czy
pieczęcie lakowe,
- odpowiednio wytrzymałe,
-
uniemożliwiać dostęp do zawartości bez pozostawienia widocznych
śladów,
- opisane gdy wymagają tego właściwości lub
zawartość Przesyłki, poprzez oznakowanie np. „góra/dół” lub
„uwaga szkło”,
- pozbawione wszelkich cech, które mogłoby
w jakikolwiek sposób uszkodzić tę lub inne przewożone Przesyłki.
6.3. Opakowanie Przesyłki wlicza się do jej masy.
§7.
Przesyłka
7.1. Przyjęcie Przesyłki od Nadawcy odbywa się w
biurze na podstawie Listu Przewozowego lub innego Zlecenia pisemnego
lub ustnego. Zlecenie można za pomocą przesłać na e-mail, telefon
komórkowy lub złożyć przez stronę internetową.
7.2.
Nadawca gwarantuje, iż zawartość każdej Przesyłki jest
prawidłowo i zgodnie ze stanem rzeczywistym zadeklarowana oraz
opisana w Liście przewozowym. Nadawca ponosi pełną
odpowiedzialność za wszelkie dane i oświadczenia jakie podaje
wypełniając List przewozowy, a które to dane i oświadczenia mogą
mieć wpływ na wykonanie przez Kuriera usług Przewozu Przesyłek
lub Usług pocztowych.
7.3. Wypisanie Listu przewozowego przez
Operatora lub Kuriera nie zwalnia Nadawcy od odpowiedzialności, o
której mowa w wszystkich pozostałych punktach regulaminu.
7.4.
Operator w każdym czasie może dokonać sprawdzenia wagi lub
rozmiarów Przesyłki przyjętej do przewozu.
7.5. Jeżeli
zachodzi taka konieczność Kurier może także w każdym czasie
sprawdzić wagę, rozmiar i zabezpieczenie przesyłki.
7.6.
Wykazanie niezgodności, o których mowa w pkt 7.4. i 7.5. stanowi
podstawę do odmowy przyjęcia Przesyłki do przewozu, a także
zmiany warunków umowy przewozu określonych w Liście przewozowym.
Koszty sprawdzenia Przesyłki, o którym mowa w pkt 7.4. i 7.5.
zostaną doliczone do ceny wykonywanej usługi, w przypadku
stwierdzenia przez Kuriera lub Operatora niezgodności oświadczeń
zawartych w Liście przewozowym ze stanem rzeczywistym po sprawdzeniu
Przesyłki.
7.7. W przypadku naruszenia przez Nadawcę
postanowień niniejszego paragrafu Operatorowi przysługuje prawo do
weryfikacji naliczonych opłat za świadczone usługi poprzez
dokonanie odpowiedniej zmiany ceny wykonywanej usługi, zgodnie z
Cennikiem lub umową.
7.8 Nadawca ma obowiązek zamieścić na
Przesyłce bądź jej opakowaniu podany na Liście przewozowym adres,
który musi być czytelny, nie może nosić śladów wycierania lub
skreśleń, a w szczególności musi posiadać kod pocztowy.
7.9.
Przyjęcie przez Kuriera, za pośrednictwem Operatora, Przesyłki do
przewozu nie uzasadnia domniemania, iż jej opakowanie oraz zawartość
odpowiada warunkom zawartym w Regulaminie.
7.10. Zlecenie
nadania przesyłki oraz podanie danych osobowych i identyfikacyjnych
jest równoważne z akceptacją regulaminu.
§8.
Uszkodzenie Przesyłki
W przypadku uszkodzenia lub ubytku
Przesyłki przedstawiciel Kuriera zobowiązany jest spisać protokół
w obecności Odbiorcy, w którym ujęta będzie data i godzina
doręczenia oraz opis uszkodzenia lub ubytku Przesyłki. Prawidłowo
sporządzony protokół (podpisany przez Odbiorcę i przedstawiciela
Kuriera) jest podstawą do zapłacenia odszkodowania. Wskutek
przyjęcia przez Odbiorcę Przesyłki bez zastrzeżeń wygasają
wszelkie roszczenia przeciwko Kurierowi i Operatorowi. Nie dotyczy to
jednak roszczeń z tytułu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń
przesyłki zgłoszonych Kurierowi przez Odbiorcę nie później niż
po upływie 5 dni od dnia przyjęcia przesyłki. Postanowienie
zawarte w zdaniu trzecim nie ma zastosowania do usług świadczonych
na rzecz konsumentów.Wszelką odpowiedzialność za uszkodzenie lub
zniszczenie zawartości przesyłki ponosi Kurier i Ubezpieczyciel.
§9. Cennik
Opłata za Przesyłki według
obowiązującego Cennika odbywa się na podstawie wystawianych faktur
VAT. Terminy i formy płatności uzgadniane są każdorazowo z
Nadawcą. Każdy Nadawca ma prawo żądać aktualnego Cennika
Operatora lub wyceny Przesyłki w trakcie składania zamówienia.
Zlecenie nadania przesyłki oraz podanie danych osobowych i
identyfikacyjnych jest równoważne z akceptacją Cennika.
§10.
Wartość Przesyłki
10.1. Nadawca zobowiązany jest podać w
Liście przewozowym, Oświadczeniu lub innej formie zlecenia
rzeczywistą wartość Przesyłki i opis zawartości, jeśli
przekracza ona kwotę 100,00 zł pod rygorem utraty roszczeń
przeciwko Operatorowi przekraczających tę kwotę. Postanowień
niniejszego punktu nie stosuje się do usług świadczonych na rzecz
konsumentów.
10.2. W przypadku zadeklarowania rzeczywistej
wartości Przesyłki wyższej niż 100,00 zł Operator zobowiązana
jest do ubezpieczenia Przesyłki w imieniu i na rzecz jej
właściciela. Koszt ubezpieczenia ponosi Nadawca. Postanowienia
niniejszego punktu w odniesieniu do umów zawieranych z konsumentami
znajdują zastosowanie za wyraźną zgodą Klienta.
10.3.
Nadawca i Odbiorca podpisując List przewozowy, Oświadczeniu lub
składając zlecenie z zadeklarowaną wartością Przesyłki i opisem
zawartości potwierdza tym samym, iż zapoznał się z warunkami
zawartej na jego rzecz umowy ubezpieczenia i akceptuje je jako
obowiązujące w przewozie Przesyłek o zadeklarowanej wartości
powyżej 100,00 zł.
§11. Prawo zastawu
Dopóki
Przesyłka znajduje się w posiadaniu Kuriera lub Operatora,
Operatorowi przysługuje prawo zastawu na niej celem zabezpieczenia
należności Operatora, w szczególności należnego jej
wynagrodzenia oraz innych kosztów, opłat, wydatków poniesionych w
związku z pośrednictwem w wykonywaniu usługi, której dana
Przesyłka dotyczy, jak również wszelkich innych należności
wynikających z pośrednictwa w innych usług świadczonych przez
Operatora i Kuriera na rzecz Nadawcy, Odbiorcy lub Zleceniodawcy.
Postanowień niniejszego punktu nie stosuje się do usług
świadczonych na rzecz konsumentów.
§12. Odpowiedzialność
12.1. Kurier ponosi odpowiedzialność za niewykonanie usługi
w postaci utraty Przesyłki, oraz nienależyte wykonanie usługi w
postaci ubytku lub uszkodzenia Przesyłki powstałego od przyjęcia
jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie,
w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie.
12.2. Operator
i Kurier nie ponosi odpowiedzialności, o której mowa w pkt 12.1.,
jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie
Przesyłki powstały z przyczyn leżących po stronie Nadawcy lub
Odbiorcy, w szczególności z powodu niezastosowania się przez
Nadawcę lub Odbiorcę do postanowień niniejszego Regulaminu, nie
wywołanych winą Operatora i Kuriera albo wskutek siły wyższej.
Pod pojęciem siły wyższej należy rozumieć m.in. wszelkie
katastrofy i kataklizmy, strajki, blokady dróg, lub inne
nieprzewidziane, niezależne od Operatora i Kuriera zdarzenia.
Postanowień niniejszego punktu nie stosuje się do usług
świadczonych na rzecz konsumentów.
12.3. Operator i Kurier
nie ponosi ponadto odpowiedzialności za opóźnienie w dostarczeniu
Przesyłki lub zwrotu Przesyłki jeśli:
- Przesyłka została
źle zaadresowana (nie podano lub popełniono błąd w nazwisku,
nazwie firmy, ulicy, numerze, miejscowości lub kodzie pocztowym
Odbiorcy),
- Odbiorca zmienił miejsce zamieszkania lub
siedzibę,
- zawartość faktyczna Przesyłki nie zgadza się z
zawartością deklarowaną na Liście przewozowym,
- waga
Przesyłki nie zgadza się z wagą deklarowaną na Liście
przewozowym.
12.4. Operator i Kurier nie ponosi
odpowiedzialności za szkody pośrednie i utracone korzyści wynikłe
na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania usługi, zarówno
w stosunku do Odbiorcy, Nadawcy jak i osób trzecich. Postanowień
niniejszego punktu nie stosuje się do usług świadczonych na rzecz
konsumentów.
12.5. W razie gdy do wypłaty odszkodowania
zobowiązana jest instytucja ubezpieczeniowa, Operator i Kurier nie
ponosi odpowiedzialności, o której mowa w niniejszym paragrafie.
Postanowień niniejszego punktu nie stosuje się do usług
świadczonych na rzecz konsumentów.
12.6. Odpowiedzialność
Kuriera za pobrane od Odbiorcy środki pieniężne rozpoczyna się z
chwilą potwierdzenia przez Kuriera ich pobrania i jest ograniczona
do wysokości pobranej kwoty. Postanowień niniejszego punktu nie
stosuje się do usług świadczonych na rzecz konsumentów.
12.7.
Operator nie ponosi odpowiedzialności za przesyłki przyjęte przez
Kuriera, które zostały opisane w § 4 niniejszego regulaminu.
§13. Postępowanie reklamacyjne
13.1. Wszelkie
reklamacje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi
Kuriera przyjmuje Operator w siedzibie firmy. Operator dokona
niezbędnych działań w celu rozpatrzenia Reklamacji przez Kuriera.
13.2. Podmiotami legitymowanymi do zgłoszenia reklamacji
(zwanymi dalej „Reklamującymi”) są: Nadawca, Odbiorca - w
przypadku gdy Nadawca zrzeknie się pisemnie na jego rzecz swego
prawa do dochodzenia roszczeń, a w przypadku Przesyłek za pobraniem
- Nadawca lub Odbiorca dołączając dokument zrzeczenia roszczeń od
właściciela Przesyłki.
13.3. Wszelkie reklamacje winny być
zgłoszone na piśmie w nieprzekraczalnym terminie 7 dni licząc od
dnia następnego po dniu nadania Przesyłki. W przypadku utraty
Przesyłki 7-dniowy termin na zgłoszenie reklamacji rozpoczyna bieg
od dnia następnego po dniu, w którym zgodnie z treścią § 14
przesyłkę można było uznać za utraconą.
13.4. Reklamacje
zgłoszone po terminie, reklamacje nieścisłe lub niekompletne (nie
spełniające warunków określonych w pkt 13.5.), reklamacje
uzupełnione po terminie lub reklamacje wniesione przez osobę
nieuprawnioną traktuje się jako niewniesione. Postanowień
niniejszego punktu nie stosuje się do usług świadczonych na rzecz
konsumentów.
13.5. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać:
- nazwę i siedzibę (adres) przewoźnika (Kuriera),
-
nazwę oraz adres Reklamującego,
- tytuł reklamacji z
odpowiednim uzasadnieniem,
- oryginał odpowiedniego
protokołu/ów, o których mowa w niniejszym Regulaminie,
-
nazwę banku i numer konta bankowego albo adres na który Kurier lub
Operator powinien przekazać kwotę roszczenia; postanowień
niniejszego punktu nie stosuje się do usług świadczonych na rzecz
konsumentów.
- udokumentowane uprawnienie do dochodzenia
roszczenia np. oryginał faktury obejmującej oddany do przewozu
towar,
- potwierdzenie nadania Przesyłki (List przewozowy) -
oryginał,
- kwotę roszczenia,
- dowody uiszczenia
wszelkich opłat i należności wobec Operatora – oryginał;
postanowień niniejszego punktu nie stosuje się do usług
świadczonych na rzecz konsumentów.
- wykaz załączonych
dokumentów,
- podpis Reklamującego.
13.6. Termin
wyjaśnienia i załatwienia reklamacji nie może przekroczyć 35 dni
licząc od dnia wniesienia prawidłowo wypełnionej reklamacji. W
przypadku jakichkolwiek uchybień proceduralnych zaistniałych w
trakcie wnoszenia reklamacji Operator informuje o tym Nadawcę na
piśmie lub telefonicznie żądając uzupełnienia lub uściślenia
dokumentów reklamacyjnych w terminie 10 dni od doręczenia wezwania.
Wniesienie w terminie 10 dni od wezwania uzupełnionych i uściślonych
dokumentów reklamacyjnych uznaje się za zachowanie terminu, o
którym mowa w pkt 13.3. Po rozpatrzeniu reklamacji przez Kuriera,
Operator powiadamia Reklamującego na piśmie o uznaniu, częściowym
uznaniu lub oddaleniu reklamacji. W każdym z powyższych przypadków
powiadomienie zawiera:
- uzasadnienie sposobu załatwienia
reklamacji,
- ewentualną kwotę odszkodowania oraz termin i
sposób przekazania należności.
13.7. Zleceniodawcy nie
przysługuje prawo potrącenia kwot roszczenia od aktualnych,
przeszłych bądź przyszłych należności wobec Operatora.
Postanowień niniejszego punktu nie stosuje się do usług
świadczonych na rzecz konsumentów.
13.8. Zgłoszenie
reklamacji nie wstrzymuje terminu zapłaty należności za wykonane
usługi.
§14. Utrata Przesyłki
Przesyłkę, która
nie nadeszła do miejsca przeznaczenia wskazanego w Liście
przewozowym w ciągu 30 dni od upływu terminu przewozu uważa się
za utraconą.
§15. Usługi pocztowe
15.1. Do Usług
pocztowych mają zastosowanie odpowiednio postanowienia Regulaminu, z
uwzględnieniem poniższych postanowień.
15.2. Kurier w ramach
Usług pocztowych od momentu przyjęcia Przesyłki do chwili jej
doręczenia w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że
przemieszczanie Przesyłki może spowodować uszkodzenie innych
Przesyłek lub mienia Kuriera lub Operatora, Operator lub Kurier może
żądać jej otwarcia przez Nadawcę, a w wypadku gdy wezwanie
Nadawcy do otwarcia Przesyłki jest niemożliwe lub było
bezskuteczne, może zabezpieczyć Przesyłkę na własny koszt.
15.3. Kurier lub Operator w przypadku uzasadnionego
podejrzenia, że Przesyłka stanowi przedmiot przestępstwa lub jej
zawartość stanowi zagrożenie dla ludzi lub środowiska, powiadamia
niezwłocznie właściwe służby oraz zatrzymuje i zabezpiecza
Przesyłkę do chwili dokonania oględzin przez te służby.
15.4.
Operatorowi przysługuje prawo zastawu na Przesyłce, celem
zabezpieczenia należności Operatora z tytułu umowy oraz
uzasadnionych dodatkowych kosztów świadczenia usług powstałych z
przyczyn leżących po stronie Nadawcy lub Adresata.
15.5.
Operator odmawia zawarcia umowy na pośrednictwo w świadczeniu Usług
pocztowych albo może odstąpić od jej wykonania, jeżeli:
-
nie są spełnione wymagania dotyczące świadczenia Usług
pocztowych określone w ustawie lub w Regulaminie,
- zawartość
lub opakowanie Przesyłki naraża osoby trzecie lub operatora na
szkodę,
- na opakowaniu Przesyłki lub w widocznej części
jej zawartości znajdują się napisy, wizerunki, rysunki lub inne
znaki graficzne naruszające prawo,
- Usługa pocztowa miałaby
być wykonywana w całości lub w części na obszarze nieobjętym
zezwoleniem lub zgłoszeniem,
- przyjmowanie lub
przemieszczanie Przesyłki jest zabronione na podstawie Regulaminu.
15.6. Operator może ponadto:
- odmówić zawarcia umowy
na pośrednictwo w świadczeniu Usługi pocztowej, jeżeli Przesyłka
nie spełnia określonych przez Operatora i/lub Kuriera warunków
wymaganych do zawarcia umowy,
- odstąpić od zlecenia
wykonania Usługi pocztowej przez Kuriera po zawarciu umowy o
świadczenie Usługi pocztowej, jeżeli Przesyłka nie spełnia
warunków określonych w umowie.
15.7. W przypadku odmowy
zawarcia umowy lub jednostronnego odstąpienia przez Operatora od
umowy na pośrednictwo w świadczeniu Usługi pocztowej z w/w
przyczyn, przyjętą Przesyłkę zwraca się Nadawcy na jego koszt.
Zwrotowi podlega także pobrana opłata za wykonanie usługi.
§16.
Postanowienia dodatkowe
16.1 Dochodzenie roszczeń w
postępowaniu sądowym wynikających z umów przewozu przysługuje
uprawnionemu po bezskutecznym wyczerpaniu drogi reklamacyjnej.
16.2
Spór między Nadawcą a Operatorem dotyczących pośrednictwa w
świadczeniu usługi pocztowej przez Kuriera może być przedłożony
do rozstrzygnięcia w postępowaniu mediacyjnych prowadzonym przez
Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub przed Stałym
Polubownym Sądem Konsumenckim działającym przy Prezesie Urzędu
Komunikacji Elektronicznej.
§17. Postanowienia końcowe
17.1. Regulamin i Cennik znajdują się na stronie internetowej www.e-paczka.pl Powyższe dokumenty dostępne są także we wszystkich Punktach Obsługi Klienta Operatora. Nadawca jest zobowiązany do zapoznania
się z Regulaminem przed przekazaniem Przesyłki Operatorowi.
17.2.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.04.2018r.